Newsroom

Νόμιζαν ότι είναι αντίγραφο: Αυθεντικό έργο του Γιόρντενς σε δημοτικό κτίριο των Βρυξελλών

VIRGINIE LEFOUR via Getty Images

Πίνακας ο οποίος κοσμούσε επί 60 χρόνια το γραφείο Πολεοδομίας σε δημοτικό κτίριο των Βρυξελλών αποκαλύφθηκε ότι είναι η παλαιότερη γνωστή εκδοχή ενός από τα διασημότερα έργα του Φλαμανδού κορυφαίου ζωγράφου και χαράκτη Γιάκομπ Γιόρντενς (1593 – 1678). 

Το ενδιαφέρον της ιστορίας είναι τόσα χρόνια, ο πίνακας θεωρούνταν αντίγραφο

Το έργο χρονολογείται μεταξύ 1617 και 1618, σύμφωνα με το Βασιλικό Ινστιτούτο Πολιτιστικής Κληρονομιάς, το οποίο ανέλαβε την πιστοποίησης της αυθεντικότητας του, με βάση τη λεπτομερή ανάλυση του ξύλινου τελάρου. 

Παραλλαγές του έργου, που απεικονίζει την Αγία Οικογένεια, τον Ιησού βρέφος με τον Ιωσήφ, τη Μαρία και τη μητέρα της Αγία Άννα, βρίσκονται στο Μητροπολιτικό Μουσείο της Νέας Υόρκης, στο Μουσείο Ερμιτάζ της Αγίας Πετρούπολης και στην Παλαιά Πινακοθήκη του Μονάχου. 

Η αποκάλυψη έγινε στο πλαίσιο καταγραφής των έργων τέχνης στο δημοτικό κτίριο του Σεν-Ζιλ των Βρυξελλών το 2019 και όχι μόνο επιτρέπει την «ακριβή χρονολόγηση» των πρώιμων έργων του Γιόρντενς, αλλά επίσης, δίνει τη δυνατότητα περαιτέρω κατανόησης των μεταγενέστερων παραλλαγών του έργου. 

Η ιστορία είχε ακόμη μία έκπληξη, καθώς οι αναλύσεις έδειξαν ότι το ξύλο του τελάρου που χρησιμοποίησε ο ζωγράφος προέρχεται από το ίδιο δέντρο που χρησιμοποίησε για έργα του, ο έτερος μεγάλος των Φλαμανδών, Άντονι βαν Ντάικ, στοιχείο που ενισχύει την υπόθεση ότι οι νεαροί Γιόρντενς και βαν Ντάικ δούλευαν την ίδια περίοδο στο στούντιο του Ρούμπενς», δήλωσε ο Vander Auwera, ιστορικός τέχνης, επιμελητής των (έξι) Βασιλικών Μουσείων του Βελγίου και ειδικός στους Φλαμανδούς. 

VIRGINIE LEFOUR via Getty Images

Τα αρχικά του ζωγράφου στο πίσω μέρος του τελάρου

Το έργο θα υποβληθεί σε εργασίες συντήρησης και αποκατάστασης και στα τέλη του 2021 θα παρουσιαστεί σε «μια από τις μεγαλύτερες εκθέσεις έργων του Γιάκομπ Γιόρντενς παγκοσμίως» στα Βασιλικά Μουσεία Καλών Τεχνών του Βελγίου, σύμφωνα με ανακοίνωση. 

VIRGINIE LEFOUR via Getty Images

Η σφραγίδα της οικογένειεας στην Ολλανδία στην οποία ανήκε ο πίνακας. 

Μετά τους Πέτερ Πάουλ Ρούμπενς και Άντονι βαν Ντάικ, ο Γιάκομπ Γιόρντενς ήταν η ηγετική φυσιογνωμία στη φλαμανδική ζωγραφική του μπαρόκ της εποχής του.

Πηγή: BBC




Source link

Kατηγορίες

Ιστορικό